Smokey brown gold

Okeey dehär känns lite som de ja har gjort nyss men de va bara de ja kände för att göra idag:) Ska iaf visa hur ja gjorde!:)


1. Börja med en bas över hela ögonlocket, jag använder concealer. Ta sedan en vit kajalpenna i vattenlinjen och även under, vid fransraden och ända in i inre ögonvrån. Sätt även lite under ögonbrynet, ta ditt finger och sudda försiktigt ut.


2. Ta sedan en vit skugga och sätt över på alla ställen du satte kajalen. Ta även en ljusbrun och sätt i globlinjen.


3. Ta en kajal penna eller geleyeliner och rita en tjock linje längst fransraden.

4. Ta en mörkbrun och sätt över eyelinern för att sudda ut den, sätt den mörkbruna över hela ögonlocket och upp i globlinjen.
Ta även samma ljusbruna som förut och sätt en bit under ögat. Sätt skuggan under den vita som vi satte vid fransarna (ger intryck av större ögon).


5. Ta sedan en guldskugga och sätt på ögonlocket, fokusera mestadels av guldfärgen i mitten av locket och blanda ut och in.

6. Ta sedan på mascara, ja tar ganska mycket på övre fransarna och lite mindre på undre.


7. Sedan gjorde jag min egna läppfärg, såhär gjorde ja: Ta concealer och täck hela läpparna, sätt på ett genomskinligt läppglans och blanda in med concealern. Sätt sedan på din favvo ögonskugga (ja tog en rosa) på hela läpparna tills dom är HELT täckta av skuggan. Ta på lite mer genomskinlig glans. Om du vill kan du sätta en ljusare skugga i mitten av underläppen, vilket gör att den ser större ut. Ja tog en guldskugga där.

Sedan är du

KLAR:D


Kommentarer
Postat av: Linn

Jättesnyggt!

Önskar jag också kunde sminka mig så :P

2009-09-24 @ 14:49:11
URL: http://linnguz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0