Smink utan att se ut som smink!

Hej! Ja har märkt att jag på senare tid slutat ha en massa smink.. förut hade jag alltid ögonskugga, eyeliner, mascara å allt dedär nivet, men nu har jag börjat sminka mig väldigt naturligt och ibland gått helt utan!
Jag tycker det är viktigt att man kan visa upp sig utan att behöva ta på en massa smink, även fast ja gillar smink. Du ska kunna handla utan smink, du ska kunna åka över till en kompis utan smink, du ska inte skämmas över dig själv!
Men.. ja vet hur jobbigt de kan va att lämna huset utan sminket.. så nu ska ja ge er lite tips på hur du kan fuska dig till en naturlig look, helt enkelt smink utan att se ut som smink! Enjoy!;)

1. Oj så sur man kan se ut. jaja börja med en foundation, helst en vattenbaserad ganska genomskinlig en! Du vill ju inte se helt inpackad ut. Sätt små duttar överallt där du känner att du verkligen behöver det (nej du måste inte ha över hela ansiktet, om foundationen är i samma färg som din hud så går det bra att ha på vissa ställen bara). Blanda ut antingen med en borste eller fingrarna. Jag brukar ibland ta fingrarna bara för att komma åt små ställen.

2. Okej dags att täcka det som du känner dig obekväm med, t.ex finnar eller mörka saker under ögonen:P Concealer please! Dutta dit så lite som möjligt å blanda!

3. Och där var jag klar med ansiktet, ja tar sedan lite mörkare puder och framhäver mina konturer och döljer lite av de andra konturer man inte vill se (se inlägg om hur man gör längre ner). Och nej ja använder inge puder för ja har ganska torr hy så ja behöver egentligen inte, gör som du känner men puder får dig ofta att se mer sminkad ut.

4. Sedan är det dags för rouge, men ta måttligt med rouge!! Du vill inte ha superrosa kinder när du inte har annat på dig, men samtidigt vill du inte se ut som en död råtta som inte har någon färg på kinderna, så på med lagom mycket rouge!

5. Sedan är du klar! Snyggt utan att se ut som smink! Kom ihåg att nyckeln till att detta ska funka är att du tar så lite som möjligt av allt! Puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0