Blommigt värre

Halloj! kameran funkar typ okej. Så här får ni ett sminktips. Ville bara testa några nya saker, och även nya färger. Efteråt märkte jag att det kan passa in lite i blom-kategorin. Så enjoy^^,

1.  Börja med någon slags bas, typ concealer eller primer. Ta sedan en rosa kajalpenna eller en läpp penna och måla hela ögonlocken. Ja förstår om ni undrar varför det är ok att ta en läpp penna på ögonen.. jo de e så att du kan använda allt smink i stort sett vart du vill. Du kan ha rouge som ögonskugga, läppstift som rouge och läppglans som ögonskugga (fast de är kladdigt:P) de  ja vill ha sakt är att bara för att de heter läpp penna betyder de inte att du inte kan ha den någon annan stans! Tusentals makeupartists gör såhär.
Blanda iaf ut kanterna med fingret eller en pensel eller tops.

2. Ta sedan en djup rosa skugga och sätt den över pennan. Ta sedan en kopparröd färg och sätt den i ditt veck å sudda uppåt. Om du inte har en röd färg kan du fortsätta med den rosa, eller så skippar du detta steg:) Tänk på att du kan göra om mina verk och göra nått helt annan genom att byta ut några färger.

3. Ta en brun färg och sätt den över den röda. Blanda mkt!!

4.Sedan ville ja ha en brytning mot färgerna. Ja tänkte då på färgcirkeln, och valde grön. För er som inte vet var färgcirkeln är så är de en cirkel som visar vilka färger som komplimenterar varandra. Ette exempel är grön och röd. Så därför blev de grönt under ögat. Började med en ljusgrön längst in, sedan tog jag en mossgrön längst ut och blandade in den i den ljusa, och upp mot de bruna. Sedan tog jag en ljus skimrig rosa och satte den längst in i inre vrån.

5. Sedan tog jag vit kajal på vattenlinjen. Efter de tog jag självklart lite eyeliner. För mig är det självklart att ha de när man har så många färger, men du väljer själv om du vill ha det. Jag använder oftast flytande eyeliner.



6. Sedan är de bara att ta på mascara och lite concealer under ögonen om de behövs. Som rouge blandade jag lite solpuder och lite mörkrosa rouge på kinderna. Om du använder ett mörkare rouge och du är ganska ljus i huden så är det viktigt att använda väldigt lite! Sedan är du klar^^,
Säg gärna vad du tycker, och önska gärna något, typ kändisinspirerat eller bara färger.
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0