Info!:)

Okej ja tänkte att ja skulle presentera mig för dom som inte känner mig. Jag heter Rebecca, bor i sthlm, är 16 år och går första året i gymnasiet.

Denna sida handlar om smink, och inte mycket annat än smink! Så om du är intresserad så är det bara att kolla in mig fler gånger:)
Okej så hur kommer det sig att smink är ett av de större intressena för mig? Jo ja har sminkat mig sedan ja gick i fyran, fast då var de ju bara ögonskugga och lite läppglans. Ja började så tidigt för att ja hade jättelågt självförtroende, och när ja då bytte skola ville jag försöka starta om och få lite mer självförtroende. Mamma var inte jätteförtjust i det, men vi kompromissade och jag fick ha smink en dag i veckan. Med tiden började jag använda mer smink och oftare. I sexan började ja ha smink varje dag. Sedan i högstadiet kunde jag inte vara utan smink. Men då handlade det mest om mascara och kajal.

Jag började mer seriöst med smink för ungefär ett år sedan. Jag städade en dag och såg hur mycket smink jag samlat på mig. En del ögonskuggor med. Då använde jag inte så mycket ögonskuggor, för jag hade en period där ja absolut inte kunde ha färg på sminket:P Men sen ville ja ändra mig. Ja ville förnya mig igen. Så jag  provade lite olika färger och tyckte att de var riktigt snyggt. Efter det började jag leka med färgkombinationer, ja försökte bara hitta något jag gillade och som såg bra ut i mina ögon. Och visst har man gått till skolan med en del knasiga, överdrivna looker, men en del har man fått komplimanger för iaf. Sedan började jag titta på Youtube på makeupartists som där gör videos där de lär ut hur man gör osv. Jag hittade flera som ja gillade som ja följer, ja tittade på dem och fann inspiration. Samtidigt lovade jag mig själv att inte kopiera deras videos, utan sätta egen tolkning på den. Så det gjorde jag, och på det sättet har jag utvecklats och lärt mig en massa. Än idag är jag inte världsbäst, och jag har mycket kvar att lära, men ja älskar att prova nya saker och har planer om att utbilda mig inom detta område i framtiden.

Så innan ni kommenterar/frågar mig något så vill jag att ni ska veta att ja inte kan allt. jag är nybörjare precis som alla andra, men jag svarar gärna på sådant som  jag vet och kan! Jag kommer lägga ut tips här på sådant som är självklart för vissa, men lite svårare för andra. Jag gör även mina så kallade sminktips där jag visar dig steg för steg hur jag gör när jag sminkar. Någon gång i framtiden kanske ni får se videos istället, men då ska jag lära mig allt med redigering å sådant först! Jag kommer också lägga ut några favoritvideos på de som jag kollar på på Youtube! Och det är superlärorikt;) Så fortsätt gärna läs här:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0