Neutralt med eyeliner

Okey^^, Här kommer nästa lilla "tips". Nu blir de nått riktigt enkelt med naturella färger.

1. Börja med någon bas, typ concealer eller primer. För folk som inte har problem med att ögonskuggan försvinner kan det räcka med foundation under. Sedan tog jag en naturell skugga och blandade den med en vit så det blev naturellt, fast lite ljusare än min hud. Sätt över hela ögat, från fransarna till ögonbrynen.

2. Sedan tar du en ljus brun och sätter den i globlinjen (jah ja har lärt mig va de heter på svenska:D om ni undrar va de är så är de det som ja tidigare kallat veck:)) iaf, när du suddat ut den tar du en mörkare brun och sätter över, fast sudda inte ut den riktigt så högt upp som den ljusa (de ska bli en "fade-ande" effekt^^)

3. okej bilden ser läskig ut:P men iaf xD fortsätt med den lljusbruna under hela ögat, ta sedan den mörkbruna å sudda in den i yttre halvan av ögat. Ja tog även en ljus guldskugga och satte i inre ögonvrån för att ljusa upp.

4. Sedan tog jag en vit kajal på vattenlinjen och ganska dramatisk eyeliner, med tanke på att jag sällan går med så naturellt smink. Sedan är det bara att ösa på så mycket mascara du vill ha! Enkelt och snyggt:)









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0