Smink för ansiktet

Hej! Jag tänkte lägga ut lite bilder som visar hur jag oftast fixar mitt ansikte. Ja måste bara säga innan att inget är rätt eller fel, gör det som du känner dig bekväm med. Jag ändrar rutiner lite nu och då. Ibland har ja bara concealer, ibland bara foundation, ibland båda. Ni avgör hur ni vill göra ert smink, jag visar bara hur jag gör för tillfället:)

1. Okej som ni ser här så har jag på concealer, och detta är ett steg jag alltid gör innan ja gör mina ögon (fast för att visa er gör ja de efter) för att ha en liten bas även under ögat för skuggorna ja sätter där. Här använder jag en blandning av en mer flytande concealer och en lite mer kakig concealer (båda kommer från Makeupstore). Anledningen till att ja gör så är att den flytande är lite för ljus, och täcker lite för dåligt för min smak. Om jag då blandar med en vanlig concealer (min kommer från MUS's concealer mix) så blir det perfekt konsistens och perfekt täckning. Så de är vad jag gör till att börja med. För er som undrar så är det även detta ja gör på mitt ögonlock innan ja börjar med skuggorna, fast då använder ja en pyyyytteliten klick av den flytande. Ha hellre lite för lite concealer som bas på ögonlocket än för mycket, annars blir det motsatt effekt.

2. Okej efter de så gör jag oftast mina ögon först ifall de skulle falla ner något på kinderna. Sedan tar ja foundation, och ja har inte mer än en klick lika stor som en 50-öring, men somsakt, ni gör som ni känner, jag brukar inte ha så mycket foundation.
Sedan sätter jag på foundationen med min borste. Du kan göra detta med svamp eller händerna, men ja tycker de är lättare och mycket skönare att göra med en borste:P Borsten är köpt på Makeupstore, de finns andra varianter och de finns billigare borstar från kicks.

3. Sedan tar ja ännu mer concealer (eftersom den andra i stort sätt brukar försvinna under foundationen) Blandar de två lite här med, men tar mer av den kakiga än den flytande för att de inte ska se för glansigt ut.

4. Sedan pudrar jag. Och detta gör jag med minimalt puder. Jag använder så lite så de knappt syns! Ja använder Makeupstores lösa puder för tillfället. För dig som har mer oljig hud så använd mer puder, men för er som är som jag, torr som fan, så behöver du inte använda mycket! Ja använder bara de som finns i locket:) För dig som har torr hy så behöver du bara sätta lite i pannan, under ögonen, på nästippen och på hakan där vi inte vill ha för mycket glans. Jag vill ha lite glans på kinderna så ja lämnar det området fritt från puder.För dig som har mer oljig hud är det bästa att pudra hela ansiktet med ett puder som är nermattande och som inte gör din hy mer oljig.

5. Sedan framhäver jag kindbenen genom att skugga området där kindbenen slutar. Gör bara ett rakt streck från högsta punkten av ditt öra (där hårfästet är typ) ner mot munnen, men dra inte linjen för långt ner ända till munnen, stanna vid kinderna. Ser ni på bilden skillnaden mellan höger och vänster? På höger så har jag haft puder men inte på vänster. Men se till att inte ha för mycket! Du bör välja en färg som är brun, ungefär två nyanser mörkare än din egen hud. Välj något som ser naturligt ut:) När du applicerar så puta med munnen så blir de lättare;)

6. Dags för lite färg! Rouge sätter jag mitt på kinderna och blandar sedan försiktit ut mot örat. Ta inte för mycket rouge, för de kan se väldigt onaturligt och fakat ut. Om du ler blir det lättare att hitta mitten på kinderna.


Sedan är du klar!!;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0