Sommar sommar härliga sommar!

Jovisst, den är påväg med stormsteg och ja ville göra något som jag anser som klassisk tropisk/somrig look. Dessa färger jag använder mig av är ursnygga tillsammans, jag har använt dem flera gånger tillsammans, fast på olika sätt, och det blir alltid lika bra! Så enjoy helt enkelt;)

1. Till att börja med applicerade jag en liten mängd concealer på ögonlocket och lite under för att skuggorna ska fästa. Sedan tog jag fram en gul ögonskugga och satte över hela ögonlocket. Över den satte jag lite guld för att få mer intensitet och lite skimmer.


2. Sedan tog jag en orange färg och satte den i globlinjen och blandade ordentligt med den gul/guldiga färgen. Det är viktigt att blanda för att få dendär "fadande" looken.


3. Efter det tog jag en stark rosa och satte den en bit ovanför den oranga, fast ja höll mig fortfarande i globlinjen. Blanda ordentligt nu med! Tänk på att sätta färgen i olika lager om du vill göra den mer intensiv. Sätt på rosa färg, blanda, mer rosa färg, blanda osv. Sluta när du gillar färgresultatet.

4. Ta en ljusrosa och sätt den på övre kanten där den starkare rosan slutar. Detta hjälper till att fada färgen. Ta sedan en hudfärgar (dock lite ljusare än din normala hy) och sätt den precis under ögonbrynet, blanda med de rosa.

5. Sedan tog jag och gjorde samma sak under ögat. Jag tog gul färg i innersta fjärdedelen av ögat. Sedan tog jag orange på resten, och sist den rosa (starka) på ca 1/5 av yttersta delen. vet att de e mkt matte osv.. men de e bara att köra med ditt ögonmått!! Här ville ja ha mer orange än rosa å gul så ja tog mer orange:P De e bara att exprimentera!

6. Sedan tog jag en vit kajal på vattenlinjen och på med massor av mascara! Blev ingen eyeliner för ja tkr detta passar bra utan:) Gjorde också mitt ögonbryn.
Och ja måste säga att ja har köpt en ny mascara, false lash effect av max factor och ja diggar den grymt! Lite dyrare för att vara det märket, men helt värt det. Den är mångsidig och du kan både ha mindre mascara eller massor som jag xD Mamma köpte samma och hon älskar den med (hon använder väldigt lite mascara) så den e väldigt uppbyggbar eller va man nu ska säga. Håller riktigt bra me!:) Definitivt en ny favvo!:D

7. Tro det eller ej men ja gjorde läppar med!! Ta bara en rosa läpp penna i vilken färg som helst. Gör först de yttre linjerna på läpparna och ta sedan pennan, vinkla den lite och fyll i hela läpparna. Sudda ut me fingret eller en läppborste. Sedan är det bara att toppa med läppglans å du e klar xD

På kinderna har jag en ganska starkt rosa rouge från makeupstore.. färgen heter Lush för er som ville veta de:P
Kolla också in "ansikts-smink-tipsen" som kommer upp senare idag;)
Puss!
Ps, kom på en sak! Denna look passar ju grymt bra till min nya design på bloggen xD nice:) Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0