Lilasvart party

Hey på er! Här får ni smink som ja gjorde igår (för mkt för mig egentligen men ja ville göra nått mörkt).

1. Börja som vanligt med en bas, typ concealer eller foundation.
Ta sedan en ljus rosa skugga med en fluffig borste och sätt den i globlinjen och blanda uppåt.


2. Ta en mörk bas, jag tog gel eyeliner men man kan ta vad som helst som är mörkt och kan hålla skuggor bra. Ta sedan en svart skugga och lägg ovanpå på hela ögonlocket. Blanda inte ut ännu.

3. Ta sedan en lila skugga och sätt den mellan den svarta skuggan och den rosa, blanda noga för att få en "fade-ande" effekt.
Ta sedan en skimrande ljus rosa skugga i inre ögonvrån.
Jag tog även en vit kajal i vattenlinjen, men du kan ta svart om du har lite större ögon än jag..:P

4. Lägg samma skimrande rosa under ögonbrynet, blanda ut med den andra rosa som är precis under.
Ta sedan den svarta skuggan på en liiten borste och sätt precis under ögat, en väldigt tunn linje vid fransarna. Ta sedan den lila färgen precis under den svarta och blanda. Ta sist den rosa under den lila och blanda igen.

5. Ta sedan och gör en tunn linje av svart eyeliner på övre fransraden.
Sedan är de bara att köra på med mascara å du e klar:)



Puss!




Kommentarer
Postat av: Lovisa

fan vad snyggt :)

2010-10-29 @ 00:15:01
URL: http://lovisalindstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0