Dagens make

Hej på er:D Kul att ni titta förbi xD
Ida ska ni få kort förklaring på dagens makeup, som är suuuperenkel att göra! Bara tre skuggor och eyeliner:)

Till att börja med så tog jag en fluffig borste och en ljusbrun färg och satte i globlinjen. Sedan tog jag min vita kajalpenna i inre halvan av vattenlinjen och i inre ögonvrån och suddade försiktigt ut med fingret.
Över pennan i inre ögonvrån så satte jag en ljus guldig skugga (går bra att sätta vad som helst där, ta dig friheten och ändra på färgerna jag använder!). Sedan tog jag en ljus rosabrun färg och blötte den med en gel (går att använda vatten också, se bara till att den får en krämig koncistens inte vattnig!) och satte den på inre halvan av ögonlocket. Sedan tog jag en brun fortfarande väldigt skimrig färg, blötte den på samma sätt och satte den på yttre delen av ögonlocket.
Sedan tog jag en brun kajalpenna och satte den på yttre halvan av vattenlinjen (som du kanske märkte tog ja vit på inre halvan) och ja tog även kajalen under ögat. Över kajalen under ögat så satte jag samma skimriga bruna som på ögonlocket.
Sedan tog jag flytande eyeliner och drog längst hela ögat, tunnare längst in och tjockare längst ut!
Sedan är de bara att kladda på så mycket mascara du vill ha:)

På kinderna tog jag en bronzer från Makeupstore och även lite rosa blush. Om ni vill veta exakt var det var så fråga;)
Ställ gärna fråger för i övrigt om det är något ni inte förstår av det jag skriver eller om ni bara har någon fråga om smink!:)
Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Bella

Skola=)

2009-09-24 @ 18:13:35
URL: http://awrittenlife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0