Dagens smink

Hej! Eftersom ja inte hade tid (och ork) att visa er alla steg i dagens make så bestämde ja mig bara för att visa slutresultatet å kort förklara hur ja gjorde:)
Detta är (iaf för mig) mer en kvälls-look, mörka färger som ja sällan använder! Men nu gjorde ja sminket på kvällen och för kvällen så då blev de så:)
Helt oredigerad bild dock..
Iaf kort om hur ja gjorde:
Ja började med att sätta bruna skuggor i globlinjen och sudda. Sedan tog jag en mörk bas (tog gel eyeliner, går bra med en mjuk kajal oxå) på hela ögonlocket, fast koncentrerade den framförallt längst fransraden (ville att de skulle va mörkare där). Sedan tog jag en svart ögonskugga över för att sätta å blandade ihop me de bruna. Sedan tog jag en lös guldskugga och fuktade borsten lite och satte den i mitten av ögonlocket å blandade försiktigt ut. Tog även samma guld i inre ögonvrån. Sedan tog ja samma brun som förut under ögat, sen mascara klart!
De svåraste är att få de svarta att bli jämnt, bara vara försiktig å bygga upp färgen, inte bara smeta på allt på en gång. Man ser väll inte så bra här men ja hoppas de duger som lite inspiration:D

Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0