Gold dream

Hej på er! För er som inte viste det så är ja sjuk idag, och mådde riktigt dåligt igårkväll, det var därför ni inte fick nått inlägg igår. Men idag får ni en "gårdagens smink" så ni får nått iaf;) Om jag inte är sjuk i helgen får ni förhoppningsvis nått sminktips också! :) (Snälla ursäkta mina ögonbryn har inte orkat plocka dom!^^)

Okej till att börja med så la jag en bas, concealer, över hela ögonlocket. Sedan tog jag en brun skugga och satte den i globlinjen och suddade uppåt. Sedan tog jag en ljus guldskugga, fuktade ner min borste och satte på inre tredjedelen av ögonlocket. Bästa tips för att fukta din borste är att köpa någon produkt från affären, ja har en gel från FACE som jag använder, fråga i butiken så hjälper dom dig. Genom att blöta skuggan får du ett starkare resultat. Vissa skuggor stannar även bättre när man har använt något att blöta ner dom med. Du kan även använda vatten, men de funkar inte exakt lika dant.
Sedan så tog jag en mörkare, mer rik guldfärg, gjorde samma sak, blötte ner den och satte den i mitten av ögonlocket. Sedan tog jag en mörkare, mer bronsfärg och gjorde samma sak, och satte den på yttre delen av ögonlocket. Sedan tog jag (som vanligt) min vita kajalpenna på vattenlinjen och i inre ögonvrån. Över kajalen i inre ögonvrån satte jag samma skugga som vi började med på ögonlocket, fast denna gång använde jag den torr. Under ögat satte jag den ljusa skuggan längst in, sedan den guldiga i mitten och sist den mörka. Istället för att blöta skuggorna här nere så tog jag en brun kajal under och satte skuggan på, vilket också är bra för att få dem att stanna på plats.
Sedan satte jag även lite av den ljusa guldskuggan under ögonbrynet, torr här med.
Till sist så satte jag, med en sneställd eyelinerborste, en svart skugga längst övre fransraden. Sedan mascara å du är klar!:)

Här får ni en "fail-bild" xD





Puss på er!



Kommentarer
Postat av: TAKAI

Hej snygging! ^_^ ~

Behöver du en prenummerant till på Bloglovin? :>

Lägger gärna till dig, om du lägger till mig.

Hihi, du kanske rent av tycker om min blogg.

xoxo

2009-09-18 @ 15:39:51
URL: http://takai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0