Green!

Hey! Idag ska ni få ta del av mitt gröna smink xD
Ja måste säga att ja själv tycker inte ja passar så bra i grönt smink, men blåögda passar ofta i grönt;) Även bruna ögon passar bra i det, men de blir för mkt grönt tillsammans me mina ögon enligt mig.
Men iaf, här har ni en förklaring;)

Jag började med att lägga en bas (concealer) över hela ögat. Sedan tog jag en gul färg och tog pyttelite i innersta delen av ögonlocket. Sedan tog jag en ljus grön bredvid den, så att det täckte cirka halva ögonlocket. Sedan tog jag en mörkare grön och satte på yttersta delen av ögonlocket. Den mörka blandade jag även upp i globlinjen. Under ögonbrynet tog jag en vit skugga. Mellan den mörkgröna och den vita så tog jag lite av den ljusgröna för att det skulle se ut som om den mörkgröna sakta går ner till vitt. Sedan tog jag den gula igen under ögat på inre delen av ögat, ungefär som på ögonlocket. Efter den tog jag ljusgrönt och blandade ihop, och sist mörkgrönt längst ut. I inre ögonvrån satte jag först en vit kajal som bas och sedan en skimrig vit skugga. Ja satte även vit kajal i vattenlinjen. Sedan tog ja på mascara å sen är det klart;)
Detta är väll en slags "hammarby-sminkning" om man kan säga så, fast om du ska på match skulle jag skippa den gula och ljusgröna och bara köra på mörkgrön och vitt!
Puss på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0