Tant brun

Hallo. Här kommer en dagens smink uppdatering som igår. Tror de blir ganska mycke sånt här i framtiden för att de är så jobbigt me sminktipsen, men självklart kommer ja göra de oxå! Men förklaring ska ni alltid få;)

Så idag ville ja gå på nått mörkt (vet inte varför men efter igår så började ja digga mörkare smink på mig) och icke-glittrigt! Så ja körde på en väldigt enkel men snygg brun look. Här är beskrivning och lite bilder:)
Och ja, ja vet att ja skelar som fan. De e så de är å ja uppskattar om ni inte kommenterar på de.
och för er som säger att ja inte alls skelar mkt, här är ert bevis:/

Okej till att börja med (efter du satt på primer typ concealer på ögonlocken) så tog ja en vanlig hudfärgad skugga över hela ögat.
Sedan tog jag en ljusbrun skugga i globlinjen och suddade uppåt. Tog även samma på hela ögonlocket fast med annan borste så de blev mer intensitet på locket.
Sedan tog jag en mörkare brun och placerade den i yttersta delen av globlinjen och även ner mot fransraden. Sedan tog jag den ljusbruna under hela ögat, och den mörkbruna under halva å blandade med den ljusa. Efter de tog jag en vit kajal i vattenlinjen och även i ögonvrån. Sen tog ja en smått skimmrande guldskugga (väldigt ljus dock) och placerade den endast i ögonvrån.
Sedan tog jag eyeliner och innan den hann torka tog ja på lite svart skugga på för att ta bort glansen som den ger och göra de lite mer "smokey". Sedan mascara å så va de klart xD

Klicka på bilderna för att de ska bli större.
Puss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0